Секрети блогерства: шлях до популярності та заробітку

«Я хочу бути блогером!» – саме таку відповідь ти почуєш на своє запитання про майбутнє у більшості людей віком від 12 до 25 років. Але на шляху до блогерства виникає багато запитань: як почати, подолати труднощі, знайти співпрацю і тд. Про все це ти дізнаєшся із нашого інтерв’ю з Юлією Любімою (@lyubimaya_uliya), яка веде блог про обробку фотографій та на даний момент має понад 30 тисяч підписників в Instagram.

Розкажіть, з чого все почалося. Коли і з якою метою у вас з’явилася ідея блогу?

Юлія: Все почалось з одного фото. Ми з коханим зробили фото на київському вокзалі навпроти ретро потягу. Пам’ятаю, як спеціально для цього поїхала купити капелюшок. Коли я виклала це фото в Instagram- майже усі київські публіки перепостили його. Люди почали масово підписуватися на мене. Тоді і народилася ідея вести гарну сторінку в Instagram, з гарними фото, а ще згодом і з різними корисними постами.

Який контент найбільше зацікавлює людей: тематика блогу чи особисте життя?

Юлія: Цікавий різний контент. В постах у мене користь, в сторіз – особисте життя.
В мене блог про обробку фотографій, про те, як створювати круті фото на свій телефон. Більшість постів саме про це. Проте в сторіз я ділюсь особистим – смішні моменти з наших з коханим фотосесій, закулісся Instagram, розказую про свої б’юті секрети: як я швидко відростила волосся, як сама собі підстригаю волосся, різні лайфхаки, рецепти правильного харчування, заняття в тренажерному залі.

Ваше ставлення до того, що зараз все більше людей почали вести свою Instagram-сторінку саме для заробітку?

Юлія: Це ж круто! Є стільки різних професій, і в Instagram майже кожен може знайти своїх клієнтів і свою аудиторію. Адже окрім особистих блогів, є велика кількість експертних сторінок психологів, репетиторів, косметологів, сексологів, астрологів і тд. І в Instagram вони мають багато можливостей збільшити свій дохід завдяки новим клієнтам

Особисто для вас, блогер – це професія чи хобі? Реально на блозі заробляти собі на життя?

Юлія: Це однозначно професія. Раніше мені здавалося, що це так легко – роби гарні фото, пиши пости, знімай сторіз. Можливо, до нових алгоритмів Instagram так в було. Але зараз, по-перше, більша конкуренція, тому контент має бути дуже якісним, щоб не тільки залучити нову аудиторію, але і щоб утримати наявних підписників. По-друге, в Instagram вже написано про все, що тільки можна, тому треба вигадувати нові цікаві способи подачі інформації, бути унікальним. Коли я почала розвивати свій блог я зрозуміла, що це заняття вимагає максимум твого часу, зусиль і креативності. Тому якщо є ідея створювати блог, треба бути готовим вкладати час в створення контенту та гроші в просування свого блогу.

Через скільки часу і чи взагалі окуповуються кошти, що спочатку були вкладені в блог (на рекламу, розіграші та інше)?

Юлія: Не скажу точно, бо це залежить від того як швидко ваш блог почне приносити вам кошти. Залежить від того чи продаєте ви там тільки рекламу, чи також надаєте якісь послуги. На своєму прикладі можу сказати, що кошти вкладені в просування відбились дуже швидко. У мене в блозі майже немає реклами, він приносить мені гроші тим, що мене знайшли клієнти яким я оброблюю фото, магазини, для яких я фотографую контент в Instagram. Зараз планую розширювати свої послуги і почати робити фото для особистих та експертних блогів.

Як почати співпрацю з брендами? Самій звертатися до бренду чи чекати, поки вони вас знайдуть?

Юлія: Якщо ви впевнені в якості свого блогу, в лояльності аудиторії до вас – не треба боятися. Пишіть брендам самі. Проте будьте готові, що перший час ви, можливо, не отримуватиме кошти з реклами, а співпрацюватимете по бартеру (тобто магазин вам надсилають якусь річ, а ви йому за це фото і рекламу).

На ваш погляд, які види просування блогу є найбільш результативними?

Юлія: Я скажу, судячи із досвіду просування свого блогу, найбільш результативні із платних методів – це реклама у блогерів (проте треба обирати того, у кого ваша цільова аудиторія).
Із безкоштовних – це вихід вашої публікації в ТОП Instagram. Мені так з трьох дописів взимку прийшло більше 4000 підписників. Також із безкоштовних – це взаємний піар з іншими блогерами з якими у мене схожа цільова аудиторія.

 

Марина Лисюк